Včeraj, 21. 11. 2104, so učenci 8. razredov preživeli šolski dan pri petih astronomskih delavnica.
S šolskim teleskopom smo analizirali njegovo delovanje, narisali potek svetlobnih žarkov, ki vstopajo v samo cev, se odbijejo od zrcal do naših oči. Ugotovili smo, da se najvišja točka opazovanega objekta preslika v najnižjo točke in obratno. Ko smo pokukali skozi teleskop in poskusili umeriti kukalo z okularjem, je bila slika res videti obrnjena na glavo. V planetariju smo poskušali razumeti navidezno premikanje zvezd, ki krožijo okoli Severnice, ta pa navidezno miruje. Na polkrožni kupoli smo spoznali, da se zvezde povezuje v ozvezdja, ozvezdja horoskopa ležijo na ekliptiki in da vidimo določen mesec le določeno znamenje horoskopa na nebu. Pri ogledu filma o vesolju, smo spoznali glavne značilnosti planetov v Osončju in njihove dejanske velikosti ponazorjene v pomanjšanem merilu z žogami, pomarančami in jušnimi kroglicami. Naučili smo se uporabljati zemljevid neba – zvezdno karto in spoznali nove pojme kot so meridian, zenit in ekliptika. Dognali smo kdaj se dejansko začne astronomska noč, saj ni dovolj, da Sonce zaide za horizont. Počakati je potrebno še toliko časa, da je Sonce vsaj 18º nižje, da lahko brez moteče sončeve svetlobe opazujeno jasno nočno zvezdnato nebo. Pa tudi to še ni dovolj, če se nahajamo v večjih mestih, kjer je veliko nepravilno razsvetljenih objektov in cest. Če bi ponoči pogledali Zemljo iz vesolja bi videli, da je v resnici zelo svetlobno onesnažena. Vse nezasenčene luči sevajo svetlobo v nebo, ki preprečuje kvalitetno opazovanje zvezd. Prav tako moti naravni bioritem živali in nenazadnje ljudi.
Dan dejavnosti smo preživeli sproščeno in se veliko naučili. Med vikendom imamo za nalogo zapiske urediti v fizikalnem zvezku.